Mist Chocomel de boot?

Sinterklaas is weer in het land en Chocomel speelt daar leuk op in.

Vorige week kwam Chocomel met vloeibare chocoladeletters: hun vertrouwde gele literpak met een grote bruine letter erop. Slim, want producten met eigen letter of naam blijven het goed doen.

Ze hebben al aardig wat publiciteit ontvangen, zo verschenen er o.a. stukjes in het AD en de Spits.

(meer…)

Marketing: doe het echt en doe het oprecht.

Dingen mooier voordoen dan ze zijn, informatie achterhouden, de kleine lettertjes. In een wereld waar het steeds meer draait om geld verdienen is het inmiddels acceptabel dat marketing misleid.

Marketing is bedoeld om te verleiden, niet om te misleiden.

Veel geld investeren om de markt te vertellen dat je een goede service verleent, zal pas impact hebben als je echt goed en effectief bent met je service. Het bewijs zit in de ervaring en niet in de boodschap die je stuurt.

Door social media kunnen klanten hun ervaringen direct, open en eerlijk delen en als deze ervaring niet overeenkomen met hetgeen jij zegt te kunnen bieden, val je door de mand.

(meer…)

Hoe krijg ik meer Nederlandse gebruikers op Pinterest?

De statistieken van Pinterest vind ik echt geweldig.

Je kunt perfect zien welke pins het wel en niet goed doen, welke borden het meest zijn vertoond en welke pins het beste scoren in de zoekresultaten.

Omdat ik al een tijdje druk ben, heb ik niet zo vaak naar mijn statistieken gekeken. Toen ik vandaag keek, was ik verrast.

(meer…)

In 5 dagen je merk opbouwen? Het kan!

Maak producten waar mensen van houden, laat mensen niet houden van de producten die je maakt.

Elk merk heeft een verhaal te vertellen. Dus maak wat tijd in je agenda, pak een pen, print onderstaande infographic uit en vertel je verhaal.

(meer…)

Dé lijstjes van 2014

Lekker hé, lijstjes.

Ik kijk er zelf altijd erg naar uit aan het einde van het jaar.

Ik heb een aantal van deze lijstjes die het kijken meer dan waard zijn samengevoegd tot één overzicht. Je vind in dit overzicht de populairste, opvallendste, meest bekeken, gelikede en gedeelde tweets, video’s, posts en foto’s.

(meer…)

De ontwikkeling van social media.

Weet je nog dat je iemand kon porren of schapen kon gooien naar een vriend op Facebook? Sinds die tijd heeft social media een lange weg afgelegd.

Social media heeft het marketing landschap en de manier waarop merken met hun doelgroepen communiceren compleet veranderd en is uitgegroeid tot een instrument van onschatbare waarde. Als je social media op de juiste manier gebruikt, kan het wonderen doen voor je naamsbekendheid.

(meer…)

Social media SEO is cruciaal voor je rankings.

Een populaire website met enkel goede content is niet meer genoeg. Zoekmachines nemen tegenwoordig social media resultaten mee in hun indexering. Wil je beter voor de dag komen dan moet je aan de slag met social media Search Engine Optimization.

(meer…)

Laat jezelf zien met Twitter Cards

Mensen onthouden 10% van wat ze horen, 20% van wat ze lezen en 80% van wat ze zien. Een platform als Twitter draait in principe niet om plaatjes, maar tweets met een plaatje hebben wel twee keer zoveel betrokkenheid dan tweets zonder. Doen dus.

(meer…)

OK Facebook, je krijgt nog één kans.

Je weet dat je alles goed doet, maar toch werkt het niet. Adverteren op Facebook. Er zijn altijd voor- en tegenstanders geweest, maar vooral de groep tegenstanders groeit de laatste maanden hard.

Bedrijven hebben veel geïnvesteerd om fans te krijgen, maar nu moeten ze weer investeren om met hun fans te communiceren. Op zich zou dat niet zo’n probleem zijn, als het zou werken.

(meer…)

Hogere betrokkenheid op social media? Maak visuele content.

Mensen onthouden 10% van wat ze horen, 20% van wat ze lezen en 80% van wat ze zien. 90% van de informatie die naar de hersenen wordt gestuurd is visueel, en beelden, plaatjes en foto’s worden door de hersenen 60.000 keer sneller verwerkt dan tekst. Het is dan ook niet vreemd dat visuele social media platformen zoals Pinterest en Instagram groeien als kool.

(meer…)

Blog post ideeën nodig? Dit is de ultieme lijst.

Als je nog blog post ideeën zoekt, lees dan dit uitgebreide artikel van Digitalmarketer dat is opgesplitst in 8 delen. Elk deel bespreekt wat je moet doen om bepaalde doelen met je blog te bereiken.

(meer…)

Dáárom volg ik je niet terug op Twitter.

De tijd dat je iedereen die jou volgde, ging terugvolgen hebben we (al lang) achter ons gelaten. Maar toch wordt er nog steeds vaak teruggevolgd. Ik doe het ook, alleen niet altijd. Soms ben je gewoon niet de persoon die ik wil volgen, maar meestal zit er een andere reden achter.
(meer…)

Zo maak je gebruik van social media om groei te stimuleren.

Gemiddeld besteden we zo’n 37 minuten per dag op social media. We zoeken naar informatie die ons helpt een aankoopbeslissing te nemen en bedrijven spelen daar handig op in.

Deze infographic van GO-Gulf laat met een aantal statistieken en trends zien hoe bedrijven gebruik maken van social media om zakelijke groei te stimuleren.

(meer…)

Slimme tips voor een optimaal blog design.

De meeste bezoekers beslissen binnen 8 seconden of ze op je website blijven of vertrekken. Het is dus heel belangrijk om een sterke eerste indruk te maken.

Je blog moet er niet alleen goed uitzien, het moet ook worden geoptimaliseerd om meer betrokkenheid bij je lezers te creëren.

(meer…)

Meer dan 5 miljoen Nederlandse professionals op LinkedIn

Een paar dagen gelden publiceerde LinkedIn Europe cijfers over het LinkedIn gebruik in Nederland.

Op dit moment zijn er meer dan 5 miljoen gebruikers, waarvan 1 op de 3 werkt bij een bedrijf met meer dan 1.000 medewerkers en bijna de helft een inkomen heeft van meer dan €60.000.

De LinkedIn gebruiker staat open voor nieuwe ervaringen, is bereid geld te besteden als het de moeite waard is en vindt het belangrijk om bij te dragen aan de samenleving.

(meer…)