Facebook

Facebook is het allergrootste social media platform ter wereld. Ook in Nederland is Facebook het grootst met 9,2 miljoen geregistreerde gebruikers. Er zijn signalen dat zowel Facebook als Twitter te maken hebben met jongeren die afhaken.

Op mijn Pinterest bord “Facebook Tips” kun je veel tips en trucs vinden:

Follow CvZB’s board Facebook Tips on Pinterest.

Hieronder vind je mijn blog-posts over Facebook


OK Facebook, je krijgt nog één kans.

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

Je weet dat je alles goed doet, maar toch werkt het niet. Adverteren op Facebook. Er zijn altijd voor- en tegenstanders geweest, maar vooral de groep tegenstanders groeit de laatste maanden hard.

Bedrijven hebben veel geïnvesteerd om fans te krijgen, maar nu moeten ze weer investeren om met hun fans te communiceren. Op zich zou dat niet zo’n probleem zijn, als het zou werken.

(Meer…)

Social Media Cheat Sheet

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

Je kunt deze infographic van Likeable gebruiken als een spiekbriefje voor je social media.

Van de 7 populairste social media platformen wordt getoond wanneer je welke het beste kunt gebruiken. En komen de do’s en don’ts aan bod.

(Meer…)

Selfies: the good, the bad and the ugly

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

Het maakt niet uit waar je kijkt, Instagram, Twitter, SnapChat, Facebook of Pinterest, selfies zijn overal. Vooral bij tieners zijn selfies populair, ongeveer één derde van alle foto’s gemaakt door jongeren, zijn selfies.

Waar is het allemaal begonnen?

En hoe zal het eindigen?

(Meer…)

Facebook reclame rapportage, 2e kwartaal 2014

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

Met wereldwijd meer dan 1,28 miljard actieve gebruikers per maand en ongeveer 7% van de digitale advertentie-uitgaven in de wereld is Facebook een ‘must-buy’ voor elke social media marketeer.

Als Facebook blijft groeien, zal het nog belangrijker worden voor marketeers om een sterk inzicht in hun prestaties hebben.

(Meer…)

Luister, reageer en motiveer je volgers op Facebook

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

Het organische bereik en de cijfers voor betrokkenheid kelderen sinds Facebook hun ‘pay-to-play’ model heeft ingevoerd. Sinds de invoering van dit model is het bereik gehalveerd en het lijkt erop dat er op korte termijn niets veranderd.

Wel zijn er een aantal zaken die ervoor kunnen zorgen dat je je huidige bereik behoud.

(Meer…)

Welk social media netwerk is goed voor jouw bedrijf?

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

Misschien ben je op zoek naar manieren om je producten wereldwijd te verkopen of wil je je naamsbekendheid een boost geven en weet je dat social media een krachtig medium is om dit voor elkaar te krijgen. Maar waar moet je beginnen?

(Meer…)

Hoe vind je je publiek op Facebook?

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

Met ongeveer een vijfde van de wereldbevolking op Facebook kun je ervan uitgaan dat het bereik van Facebook op z’n zachts gezegd enorm is.

Je kunt natuurlijk aan de slag met je eigen Facebook volgers, maar je kunt ook ‘look-a-likes’ benaderen, dit zijn Facebook gebruikers die dezelfde voorkeuren hebben als je eigen volgers. Ook kun je bijvoorbeeld filteren op interesse, gedrag en locatie.

(Meer…)