Helaas…

Social media is een middel om een doel te bereiken en geen doel op zich.

Wel is het slim om iets met social media te willen doen.

Veel aankoopbeslissingen worden met behulp van social media gemaakt vòòrdat een klant een bedrijf benaderd en de kans dat je doelgroep op social media zit is groot. 9 op de 10 Nederlanders van 15 jaar en ouder maakt gebruik van social media. Zelfs onze 80-plussers zijn goed vertegenwoordigd: 63% van hen heeft een social media account.

Maar als je je doelgroep niet kent en je weet niet waar ze online zitten is de kans groot dat je je tijd online verkeerd besteedt.

Wat moet je nou doen met social media?

Allereerst moet je duidelijk krijgen waar je het voor doet. Waarom ben je je bedrijf gestart? Wie ben je en wat is je doel?

En voor wie zijn jouw producten geschikt? Wat voor problemen los je voor hun op?

Als je dit weet kun je de sociale wereld van je klanten leren kennen. Waar zitten ze? Wat vinden ze belangrijk? Wat delen ze, waarop reageren ze en op welke manier? Lopen de meningen uiteen, of juist niet? Welke sites bezoeken ze en door wie worden ze geïnspireerd?

Als deze zaken helemaal duidelijk zijn kun je heel gericht aan de slag.

Begin nu en over drie uur weet je precies wat je doel is, wie je klanten zijn, waar ze zich online bevinden en hoe jij ze gaat bereiken.

Ja, ik begin nu!

Ik weet al precies wat mijn doel is en wie ik wil bereiken:

Ik wil direct de online wereld van mijn klant leren kennen.