Doe het zelf marketing

Vroeger probeerde je met marketing zoveel mogelijk mensen te bereiken. Je maakte een product, verzon een geweldige marketingcampagne, kocht reclamezendtijd in en daarna gebruikte je al je winst om nog meer reclamezendtijd in te kopen. Vele merken zoals Coca Cola, McDonalds en L’oreal zijn op deze manier groot geworden.

Tegenwoordig is dat niet meer genoeg. Consumenten willen gehoord worden en met merken samenwerken. Ze willen dat hun verwachtingen worden overtroffen. De consument is veranderd, maar veel bedrijven helaas (nog) niet.

Luister, wees eerlijk, oprecht, lever waarde, enthousiasmeer en verleidt. Of je nu een grote of kleine organisatie hebt, zelfstandige bent of jezelf wil promoten:

Doe het echt en doe het oprecht.


Mist Chocomel de boot?

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

Sinterklaas is weer in het land en Chocomel speelt daar leuk op in.

Vorige week kwam Chocomel met vloeibare chocoladeletters: hun vertrouwde gele literpak met een grote bruine letter erop. Slim, want producten met eigen letter of naam blijven het goed doen.

Ze hebben al aardig wat publiciteit ontvangen, zo verschenen er o.a. stukjes in het AD en de Spits.

(Meer…)

Marketing: doe het echt en doe het oprecht.

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

Dingen mooier voordoen dan ze zijn, informatie achterhouden, de kleine lettertjes. In een wereld waar het steeds meer draait om geld verdienen is het inmiddels acceptabel dat marketing misleid.

Marketing is bedoeld om te verleiden, niet om te misleiden.

Veel geld investeren om de markt te vertellen dat je een goede service verleent, zal pas impact hebben als je echt goed en effectief bent met je service. Het bewijs zit in de ervaring en niet in de boodschap die je stuurt.

Door social media kunnen klanten hun ervaringen direct, open en eerlijk delen en als deze ervaring niet overeenkomen met hetgeen jij zegt te kunnen bieden, val je door de mand.

(Meer…)

In 5 dagen je merk opbouwen? Het kan!

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

Maak producten waar mensen van houden, laat mensen niet houden van de producten die je maakt.

Elk merk heeft een verhaal te vertellen. Dus maak wat tijd in je agenda, pak een pen, print onderstaande infographic uit en vertel je verhaal.

(Meer…)

Hogere betrokkenheid op social media? Maak visuele content.

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

Mensen onthouden 10% van wat ze horen, 20% van wat ze lezen en 80% van wat ze zien. 90% van de informatie die naar de hersenen wordt gestuurd is visueel, en beelden, plaatjes en foto’s worden door de hersenen 60.000 keer sneller verwerkt dan tekst. Het is dan ook niet vreemd dat visuele social media platformen zoals Pinterest en Instagram groeien als kool.

(Meer…)

Blog post ideeën nodig? Dit is de ultieme lijst.

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

Als je nog blog post ideeën zoekt, lees dan dit uitgebreide artikel van Digitalmarketer dat is opgesplitst in 8 delen. Elk deel bespreekt wat je moet doen om bepaalde doelen met je blog te bereiken.

(Meer…)

Slimme tips voor een optimaal blog design.

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

De meeste bezoekers beslissen binnen 8 seconden of ze op je website blijven of vertrekken. Het is dus heel belangrijk om een sterke eerste indruk te maken.

Je blog moet er niet alleen goed uitzien, het moet ook worden geoptimaliseerd om meer betrokkenheid bij je lezers te creëren.

(Meer…)

12 tips om je aantal blog abonnees te verhogen

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

Wist je dat email 8,5 keer beter converteert dan social media en twee keer zoveel Return-On-Investment (ROI) oplevert per klik?

Dus als je je bedrijf wil laten groeien met bloggen, zorg er dan voor dat mensen zich abonneren op je email.

(Meer…)