19 januari 2014

Is bloggen iets voor mij?

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

Dit is de eerste vraag die ik mezelf stelde. Als je online gaat zoeken kom je een ontelbaar aantal redenen tegen om het niet te doen, maar net zoveel redenen om het wel te doen. De uitspraken gaan van ‘bloggen is passé’ tot ‘bloggen is populairder dan ooit’.

Er zijn meer dan 150 miljoen blogs te vinden op internet, en elke seconde wordt er ergens ter wereld een nieuwe blog gecreëerd.

Bedrijven hebben het bloggen op grote schaal opgepakt omdat blogs ervoor zorgen dat hun websites meer geïndexeerde pagina’s & links genereren en blogs beïnvloeden de koopbeslissingen van hun (potentiële) klanten. Onderzoek heeft aangetoond dat bedrijven die 6 – 8 keer per maand bloggen hun aantal leads hiermee hebben verdubbeld en bedrijven die zo’n 15 keer per maand bloggen, 5 keer zoveel online traffic genereren.

Dus: bloggen is business.

Maar bloggen kan ook heel persoonlijk zijn. Het beste en makkelijkste is om te schrijven over onderwerpen die je nauw aan het hart liggen. Je laat jouw unieke kijk op de wereld zien, waarmee je jezelf kunt positioneren als een expert. Je inspireert anderen en verbetert je communicatieve vaardigheden. Wees in ieder geval origineel, open en eerlijk.

Ik ben met mijn blog-avontuur begonnen. Marketing communicatie is mijn passie, ik wil mijn kennis delen, beter leren schrijven en mijn netwerk uitbreiden.

Is bloggen iets voor jou?

Op mijn Pinterest bord ‘Blogging Tips’ vind je veel informatie, tips, do’s and dont’s en links over bloggen.

Blogging_101

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Maak deze berekening af: *
Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.