Social media voor je bedrijf doe je gewoon zelf.

Veel kleinere bedrijven of zelfstandigen kunnen zich geen marketing communicatieafdeling of -bureau veroorloven, waardoor social media, als het überhaupt wordt ingezet, niet meer is dan af en toe een Tweet sturen of een foto plaatsen.

Zonde!

Met social media kun je werken aan je naamsbekendheid, zet je een nieuw product in de markt, creëer je geloofwaardigheid, hou je je concurrenten in de gaten, bouw je aan je imago, spreek je potentiële klanten aan en genereer je leads.

Door exact te bepalen wat er nodig is voor jouw bedrijf, kun je social media slim inzetten, heel gericht een strategie maken en stap-voor-stap uitvoeren.

En de kans dat je doelgroep op social media zit is groot, want 9 op de 10 Nederlanders van 15 jaar en ouder maakt gebruik van social media. Zelfs onze 80-plussers zijn goed vertegenwoordigd: 63% van hen heeft een social media account.

De vraag is dus niet: “Moet ik iets doen met social media?” maar:

“Wat moet ik doen met social media?”

  • Leer de sociale wereld van je klant kennen.
  • Eerlijke marketing door social media.
  • Social media is een middel en geen doel op zich.

Op mijn Pinterest bord “Social Media Tips” kun je veel tips en trucs vinden:


Hieronder vind je mijn blog-posts over Social Media


Mist Chocomel de boot?

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

Sinterklaas is weer in het land en Chocomel speelt daar leuk op in.

Vorige week kwam Chocomel met vloeibare chocoladeletters: hun vertrouwde gele literpak met een grote bruine letter erop. Slim, want producten met eigen letter of naam blijven het goed doen.

Ze hebben al aardig wat publiciteit ontvangen, zo verschenen er o.a. stukjes in het AD en de Spits.

(Meer…)

Hoe krijg ik meer Nederlandse gebruikers op Pinterest?

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

De statistieken van Pinterest vind ik echt geweldig.

Je kunt perfect zien welke pins het wel en niet goed doen, welke borden het meest zijn vertoond en welke pins het beste scoren in de zoekresultaten.

Omdat ik al een tijdje druk ben, heb ik niet zo vaak naar mijn statistieken gekeken. Toen ik vandaag keek, was ik verrast.

(Meer…)

Dé lijstjes van 2014

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

Lekker hé, lijstjes.

Ik kijk er zelf altijd erg naar uit aan het einde van het jaar.

Ik heb een aantal van deze lijstjes die het kijken meer dan waard zijn samengevoegd tot één overzicht. Je vind in dit overzicht de populairste, opvallendste, meest bekeken, gelikede en gedeelde tweets, video’s, posts en foto’s.

(Meer…)

De ontwikkeling van social media.

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

Weet je nog dat je iemand kon porren of schapen kon gooien naar een vriend op Facebook? Sinds die tijd heeft social media een lange weg afgelegd.

Social media heeft het marketing landschap en de manier waarop merken met hun doelgroepen communiceren compleet veranderd en is uitgegroeid tot een instrument van onschatbare waarde. Als je social media op de juiste manier gebruikt, kan het wonderen doen voor je naamsbekendheid.

(Meer…)

Social media SEO is cruciaal voor je rankings.

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

Een populaire website met enkel goede content is niet meer genoeg. Zoekmachines nemen tegenwoordig social media resultaten mee in hun indexering. Wil je beter voor de dag komen dan moet je aan de slag met social media Search Engine Optimization.

(Meer…)

Laat jezelf zien met Twitter Cards

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

Mensen onthouden 10% van wat ze horen, 20% van wat ze lezen en 80% van wat ze zien. Een platform als Twitter draait in principe niet om plaatjes, maar tweets met een plaatje hebben wel twee keer zoveel betrokkenheid dan tweets zonder. Doen dus.

(Meer…)

OK Facebook, je krijgt nog één kans.

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

Je weet dat je alles goed doet, maar toch werkt het niet. Adverteren op Facebook. Er zijn altijd voor- en tegenstanders geweest, maar vooral de groep tegenstanders groeit de laatste maanden hard.

Bedrijven hebben veel geïnvesteerd om fans te krijgen, maar nu moeten ze weer investeren om met hun fans te communiceren. Op zich zou dat niet zo’n probleem zijn, als het zou werken.

(Meer…)