Social media voor je bedrijf doe je gewoon zelf.



Veel kleinere bedrijven of zelfstandigen kunnen zich geen marketing communicatieafdeling of -bureau veroorloven, waardoor social media, als het überhaupt wordt ingezet, niet meer is dan af en toe een Tweet sturen of een foto plaatsen.

Zonde!

Met social media kun je werken aan je naamsbekendheid, zet je een nieuw product in de markt, creëer je geloofwaardigheid, hou je je concurrenten in de gaten, bouw je aan je imago, spreek je potentiële klanten aan en genereer je leads.

Door exact te bepalen wat er nodig is voor jouw bedrijf, kun je social media slim inzetten, heel gericht een strategie maken en stap-voor-stap uitvoeren.

En de kans dat je doelgroep op social media zit is groot, want 9 op de 10 Nederlanders van 15 jaar en ouder maakt gebruik van social media. Zelfs onze 80-plussers zijn goed vertegenwoordigd: 63% van hen heeft een social media account.

De vraag is dus niet: “Moet ik iets doen met social media?” maar:

“Wat moet ik doen met social media?”

Op mijn Pinterest bord “Social Media Tips” kun je veel tips en trucs vinden: